fredag 18 februari 2011

Krämig ♥ laxpasta

Eftersom Sandra är i London den här helgen så får jag laga mat i min ensamhet. Men det kan vara lite skönt ibland det med! En lugn fredagskväll väntar och eftersom jag sitter och äter fiskpinnar just nu så delar jag hellre med mig av min paradrätt, mitt ess i skjortärmen, mitt favoritrecept - laxpasta!
Du behöver:

4 laxfileer (frysta eller färska whatever men tinade!)
Silverlök (alternativt vanlig gullök)
Grädde
Färsk spenat
Smaka av med salt och citronpeppar
+ pasta/fusilli eller penne

Helt enkelt; börja med att dela laxen i mindre bitar, steka den och steka löken lätt. Tillsätt de andra ingredienserna eftersom. Lägg upp på en tallrik och toppa med ruccula. Et voila!
Ibland struntar jag i spenaten och blandar i rucculan istället. Minst lika gott!


Här har jag även valt att steka några champinioner... gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar